ГОЛОВНА | БЛОГИ | ПРО НАС | АРХІВ | ФОТОСЕРВІС | КОНТАКТИ | ВХІД НА САЙТ
Дивись:
 НОВИНИ
 СПОРТ
 ІНТЕРВ'Ю
 ПЕРСОНАЛІЇ
 АНАЛІТИКА
 ПРЕС-КОНФЕРЕНЦІЇ
 КРИМІНАЛ
 ШОУ-БІЗНЕС
 НАУКА
 ІСТОРІЯ
 ПОЛІТИКА
 СКАНДАЛИ
 ЦІКАВИНКИ
 ТЕХНОЛОГІЇ
 БІЗНЕС
 КУЛЬТУРА
 ЗДОРОВ'Я
 НАДЗВИЧАЙНІ СИТУАЦІЇ
 ПРЕС-ОГЛЯД
 ЧЕРНІВЦІ
 ЕКОНОМІКА
 ОСВІТА
 ЕКОЛОГІЯ
 МАС-МЕДІА
 РЕЛІГІЯ
 МІЖНАРОДНІ НОВИНИ
 ПРАВО
 КОРДОН
 ПРЕЗИДЕНТСЬКІ ВИБОРИ
 ПРОТЕСТИ
 НАРОДНІ ТРАДИЦІЇ
 МИСТЕЦТВО
 БЛАГОДІЙНІСТЬ
 ЧЕРВОНА РУТА 2009
 ОБЛАСНА ВЛАДА
 ВІДПОЧИНОК
 АРМІЯ
 ЖИТІЄ МОЄ
 БЛОГИ
 ОЧЕВИДНЕ-НЕЙМОВІРНЕ
АРХIВ
 
новин
веб-конференцiй
опитувань
ПРО НАС
КОНТАКТИ
ПОШУК
 


Новини від Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...
 
 
 

Новини Чернівці та Буковинського краю. Щоденні чернівецькі новини, буковинські новини, новини буковини, прессконференції, анонси, блоги, опитування.

  Перегляд новини  /  АНАЛІТИКА   >>> 6 Серпня 2019

Фінанси партій-кандидатів: хто, скільки і на що витратив - Рух ЧЕСНО

ЗОЛОТІ ДЕПУТАТИ / 

Виборчий фонд "Опозиційного блоку" становив 90,6 мільйона гривень. Усі гроші переказали з поточного рахунку партії, внесків від фізичних і юридичних осіб не надходило. Цю інформацію зазначено в остаточному фінансовому звіті партії про використання коштів виборчого фонду на сайті ЦВК.

Про походження грошей, витрачених на парламентську кампанію, політсила прозвітує частково в серпні, а частково аж у листопаді, коли подасть фінансові звіти за другий і третій квартали відповідно. Таким самим шляхом накопичення коштів на рахунках виборчих фондів пішли всі партії, які потрапляють до парламенту наступного скликання.

На телерекламу "Опозиційний блок" витратив 71,3 мільйона гривень, тобто 79% надходжень. Цікаво, що серед загальнонаціональних каналів, де рекламувався "Опоблок", були тільки ТРК "Україна", "1+1" (а також "2+2"), ICTV та "СТБ". З-поміж рейтингових телеканалів рекламу не замовляли на "Інтері". Значні кошти одержали регіональні телеканали Донецької, Одеської, Запорізької та Харківської областей.



У своїх роликах "Опозиційний блок" просував гасло "Довіряй ділам" (так називається партія міського голови Одеси Геннадія Труханова, який на цих виборах ішов четвертим номером у списку "Опоблоку") і твердив, що мери українських міст і промисловці працюють щодня, а українці реально відчувають результати їхньої роботи.



При цьому рекламу на телебаченні "Опозиційний блок" замовляв і до офіційної реєстрації в ЦВК, а отже, ці видатки до виборчої звітності не потрапили. За підрахунками Руху ЧЕСНО, ще до реєстрації "Опоблок" витратив близько 17 мільйонів гривень на рекламу на центральних телеканалах.

Значні витрати в партії були на зовнішню рекламу. За білборди та сітілайти на вулицях сплатили 12,6 мільйона гривень.



Офіційно "Опозиційний блок" почав замовляти зовнішню рекламу вже в липні. А розміщену в червні (уже після реєстрації партії в ЦВК) зовнішню рекламу політсили, всупереч закону, оплатила громадська організація. Тож витрати на зовнішню рекламу в "Опоблоку" мали бути вищими.

А от видатків на інтернет-рекламу чи рекламу в соціальних мережах у звіті немає.

Попри це, сторінка "Опозиційного блоку" у Facebook активно оплачувала рекламу від 24 червня.

Згідно з даними Бібліотеки реклами цієї соціальної мережі, лише протягом липня зі сторінки партії на рекламу витратили 36,2 тисячі доларів. А це понад 900 тисяч гривень. Ще майже 10 тисяч доларів сплатила сторінка Олександра Вілкула й понад 5 тисяч – сторінка Вадима Новинського, який був одним з облич виборчої кампанії "Опозиційного блоку".



Дописи рекламували й зі сторінки першого номера у списку партії Євгенія Мураєва. Так, у липні на рекламу було витрачено понад 1800 доларів.

Проте у звіті можна знайти інформацію про видатки "Опозиційного блоку" на виготовлення брендованої продукції. Наприклад, 10 липня політсила замовила фартухи на 270 тисяч гривень, а 15 липня – рушники на 87 тисяч гривень. Купували також ліхтарі, чашки, блокноти, ручки, наліпки та календарі.

Політична партія "Сила і честь" Ігоря Смешка, яка набрала на парламентських виборах 3,8% голосів, витратила на кампанію 26,8 мільйона гривень. Цю інформацію зазначено в остаточному фінансовому звіті про використання коштів виборчого фонду партії на сайті ЦВК.

Найбільша частина суми у виборчому фонді, а саме 26,73 мільйона гривень, — це кошти самої партії.

Крім них, "Сила і честь" отримувала на рахунок виборчого фонду внески від фізичних осіб. Так, партії надіслали 248,4 тисячі гривень. Із них 210 тисяч переказав Сергій Сухов із Маріуполя. Людина з ідентичними прізвищем, ім'ям і по батькові є співробітником ТОВ "Метінвест Холдинг", що належить олігарху Рінату Ахметову.

Дружина жертводавця Ксенія Сухова працює заступницею міського голови з питань діяльності виконавчих органів Маріупольської міської ради.

Цікаво, що маріупольські чиновники та працівники підприємств Ріната Ахметова цьогоріч фінансували президентські кампанії Олександра Вілкула та Олега Ляшка. При цьому Сергій Сухов у лютому 2019 року перерахував у виборчий фонд Вілкула 1,5 мільйона гривень.

Дізнатися походження коштів, які партія переказала зі свого поточного рахунку на виборчий, зможемо частково наприкінці серпня, а частково аж у листопаді, коли будуть оприлюднені фінзвіти про поточну діяльність "Сили і честі" у другому та третьому кварталах. Збираючи гроші на поточний рахунок, партія, так би мовити, відтермінувала оприлюднення імен донорів, котрі фактично профінансували виборчу кампанію партії Ігоря Смешка на 26 мільйонів гривень. Таким самим шляхом пішла більшість партій, які брали участь у парламентських виборах.

На що витрачали кошти?

Левову частку грошей партія під час виборчої кампанії витратила на телерекламу — 20 мільйонів гривень. Це 75% усіх її видатків.



У відеороликах ішлося про те, що Україна потребує сильних і чесних людей, а партія йде на вибори перемагати.

Найбільше "Сила і честь" заплатила за рекламу на ТРК "Україна" — 5,3 мільйона гривень. Оплачували й ефірний час на телеканалах у різних областях України. Ще понад 300 тисяч витратили на рекламу на радіо.



На початку липня Ігор Смешко заявляв, що телеканали "112 Україна" і NewsOne відмовили його політсилі в розміщенні платної реклами.

Витрат на рекламу в соціальних мережах у звіті немає. Хоча лише офіційна сторінка партії у Facebook у липні спрямувала на рекламу понад 1000 доларів, ще від 100 до 500 доларів – у червні.

Зі сторінки самого Ігоря Смешка також оплачували рекламні дописи. Так, протягом червня-липня на них витратили 2591 долар, тобто понад 60 тисяч гривень.



За рекламу платили й у YouTube. Наприклад, як рекламне стояло відео з інтерв'ю Дмитра Гордона з Ігорем Смешком.



Вартість реклами на YouTube наразі дізнатися неможливо.

Партія "Сила і честь" не потрапила до парламенту, однак із 2020 року матиме державне фінансування.

Рух ЧЕСНО змоделював, скільки коштів отримають з держбюджету партії, які подолали на парламентських виборах 2-відсотковий бар'єр. "Сила і честь" наступного року може одержати 19,8 мільйона гривень.

Ігор Смешко під час цьогорічних президентських виборів здобув 6,04% голосів. Тоді на власну кампанію він назбирав 1,8 мільйона гривень.

Мільйон гривень, тобто більш ніж половину суми внесків, кандидату переказав член президії політради Аграрної партії України, голова громадської організації "Фонд муніципальних реформ "Магдебурзьке право" Михайло Поживанов. Політик був нардепом ВРУ чотирьох скликань. У 2-му скликанні він був безпартійним, у 4-му та 5-му – від "Народного руху України", а в 6-му скликанні був обраний у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі за списком "Блоку Юлії Тимошенко".

Під час парламентської кампанії Поживанов отримав 11-те місце у списку партії "Сила і честь", яка стала першою непрохідною на виборах 2019 року.

Рахунок виборчого фонду партії "Сила людей" почав діяти лише в останній день агітації – 19 липня. За час кампанії політсила не отримала й не витратила звідти жодної копійки

Член президії партії та один з головних фінансових донорів, політолог Олександр Солонтай у тому, що рахунок виборчого фонду відкрили так пізно, звинувачує "Приватбанк":

"З першого дня від реєстрації ми не могли добитися від "Привату" відкриття рахунку… І, мабуть, тільки те, що потім ЦВК почала жорстко наїжджати, допомогло. Але вже цей фонд нам був до одного місця".

Проте під час виборчої кампанії, тобто від 1 червня до 19 липня, у партії були витрати, пов'язані з виборами. Наприклад, була реклама у Facebook, на яку тільки з офіційної сторінки партії витратили 1 173 долари, або майже 30,5 тисячі гривень. А ще ж мали бути видатки на створення рекламних матеріалів.



Агітаційний банер із першими особами зі списку партії, який рекламували у Facebook



Для реєстрації партії як учасника виборчих перегонів теж були потрібні гроші – 4,17 мільйона гривень. Їх також частково збирали завдяки рекламі у Facebook. Ці витрати, як і видатки на рекламу в соцмережі, мали б з'явитись у фінансових звітах, які партія щоквартально подає до НАЗК.



"Тому що це ж проплати за договором, який був укладений до старту виборчої кампанії. Тобто ми заплатили до старту виборчої кампанії за певні повідомлення. Вони запустилися. Потім прийшли вибори, і "Силу людей" зареєстрували як суб'єкт виборчого процесу. Реклама припинилася. Facebook співпрацю із "Силою людей" припинив. А з виборчого фонду ми вже нічого замовити й оплатити не встигли", – пояснює Солонтай.

Як повідомляв Рух ЧЕСНО, на президентських виборах 2019 року партія висувала журналіста-розслідувача Дмитра Гнапа. Згодом він зняв свою кандидатуру й підтримав Анатолія Гриценка.

У звіті виборчого фонду партії "Батьківщина" немає частини витрат на Facebook-рекламу, яка коштувала мільйони.

Партія "Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" офіційно витратила на парламентські вибори 87,2 мільйона гривень.

Усі гроші до виборчого фонду переказала сама партія. Оскільки кошти на рахунки фонду надходили не безпосередньо від донорів, їхнє походження поки що не відоме. Ця інформація стане доступною після того, як партія подасть до НАЗК фінансові звіти за другий і третій квартали 2019 року.

Згідно зі звітом про використання коштів виборчого фонду, частка видатків на рекламу на телебаченні в "Батьківщини" становила майже 86%. Із них 99% віддали телеканалам із чотирьох медіагруп: "1+1 Media", "Україна", "Інтер" і "StarLightMedia". На "1+1" виділили 20,5 мільйона, на "Інтер" – 18,1 мільйона, на ТРК "Україна" – майже 18 мільйонів. Телеканалам "ICTV", "СТБ" і "Новий" сумарно дісталося 17,7 мільйона.



У політичній рекламі на телебаченні головною дійовою особою була лідерка партії Юлія Тимошенко. Кампанію було побудовано на боротьбі з проблемою трудової міграції з України та закликах до формування професійного уряду, який "буде присвячувати кожну хвилину людям".





Як і "Слуга народу", "Батьківщина" не зазначила в остаточному фінзвіті частини витрат на розміщення політичної реклами в інтернеті під час виборчої кампанії.

В інтернет-рекламі просували Тимошенко як ефективного прем'єр-міністра для Президента Володимира Зеленського.



Реклама Юлії Тимошенко на сайті УНІАН, 11 липня 2019 року

За даними Бібліотеки реклами Facebook, активне розкручування лідерки партії почалося влітку 2018 року, тобто майже за рік до президентських і парламентських виборів. Найчастіше рекламу розміщувала сторінка "Я за Тимошенко – Фан Клуб". Лише за період парламентської виборчої кампанії, тобто протягом червня-липня 2019 року, на рекламу витратили майже 36 тисяч доларів, або 937 тисяч гривень. Хто за неї платив, не зрозуміло.

З такою фанатською підтримкою офіційна Facebook-сторінка партії не купувала реклами взагалі. А от сторінка Юлії Тимошенко впродовж двох місяців перед виборами віддала за рекламу 57 тисяч доларів, тобто ледь не 1,5 мільйона гривень. За неї сплачувало ТОВ "Сучасні рекламні рішення". Ця компанія розміщувала рекламу для Тимошенко під час президентської та парламентської кампаній 2019 року. За послуги з виборчого фонду "Батьківщини" цій фірмі заплатили лише 100 тисяч гривень.

Протягом виборчої кампанії з-поміж партійних сторінок рекламу розміщувала тільки "Миколаївська Батьківщина". Коштувало це 1,5 тисячі доларів. Рекламу поширювали на користувачів соцмережі з Миколаївської, Херсонської, Одеської та Кіровоградської областей.
 
 
Політична партія "Європейська солідарність" офіційно витратила на парламентську кампанію 99,5 мільйона гривень. Про це свідчить остаточний фінансовий звіт партії, розміщений на сайті ЦВК.

Усі кошти до виборчого фонду надійшли від партії "Європейська солідарність". Внесків від фізичних чи юридичних осіб не було.

Фактично, вже під час виборчої кампанії "Європейська солідарність" збирала гроші на свій поточний рахунок, а потім переспрямовувала їх на рахунок виборчого фонду.

Таким чином партії вдалося уникнути розкриття імен донорів у фінансових звітах про виборчу кампанію. Про походження цих коштів політсила прозвітує частково в серпні, а частково аж у листопаді, коли подасть фінансові звіти за другий і третій квартали відповідно. Таким самим шляхом накопичення коштів на рахунках виборчих фондів пішли всі партії, які потрапляють до парламенту наступного скликання.

Левову частку грошей у "ЄС" витратили на телерекламу — 64,14 мільйона гривень. Це 64% від всього фонду. Найбільше отримали телеканали ТРК "Україна" та "1+1" — понад 14 мільйонів кожен.



"ЄС" рекламували й на регіональних телеканалах, а також на "СТБ", "5 каналі", ICTV, "Новому каналі", "24 каналі".

Згідно зі звітом, партія спрямувала 6,6 мільйона гривень на рекламу в інтернеті. З них понад 4 мільйони отримав ФОП Горбань Богдан Юрійович, зареєстрований у Києві. Людина з ідентичним іменем у квітні 2019 року претендувала на посаду заступника керівника Управління зовнішніх комунікацій Національного антикорупційного бюро України.

Імовірно, зазначені видатки на інтернет – це кошти, сплачені за рекламу у Facebook. За даними Бібліотеки реклами цієї соцмережі, головна сторінка партії "Європейська солідарність" у Facebook у червні-липні витратила на рекламу 180 тисяч доларів, тобто 5,4 мільйона гривень. Рекламу оплачували також зі сторінки “Петро Порошенко”.

Із 1 червня по 19 липня сукупні витрати у Facebook на сторінка Петра Порошенка і і його партії становлять 205 тисяч доларів. Однак, варто заважати, що витрати у звіті зафіксовані лише з дня реєстрації партії у ЦВК — від 25 червня.



Витрати на рекламу здійснювались і з регіональних сторінок "ЄС". Наприклад, зі сторінки "Європейська солідарність. Львів" на поширення реклами в соцмережі спрямували майже 10 тисяч доларів у період від 22 червня до 19 липня. А "Європейська солідарність. Тернопіль" витратила 1100 доларів від 11 червня до 16 липня. Офіційно партія відкрила виборчий фонд 25 червня.



Протягом виборчої кампанії лідер "Європейської солідарності" Петро Порошенко їздив містами України, представляючи свою команду. Під час цих зустрічей часто відбувалися концерти. Наприклад, в Івано-Франківську виступали "Kozak System" і "PATSYKI Z FRANEKA", а в Рівному — гурт "Ot Vіnta". В остаточному фінзвіті прямих згадок про ці концерти немає.

Однак у звіті згадується компанія "Мистецьке агентство "Арт Велес", яка отримала від "ЄС" 1,24 мільйона гривень за "послуги з організації та проведення заходу". Ця фірма спеціалізується на організації подій, концертів та режисурі.

Рух ЧЕСНО звернувся до однієї з компаній, яка організовує виступи гуртів із питанням про ціну виступу гурту "Kozak System" на площі міста і з’ясував, що це коштує 130 тисяч гривень без урахування технічного райдеру. Отже, на 1,2 мільйона гривень таких концертів можна організувати щонайбільше десять.



1,3 мільйона гривень одержала компанія "Зінтеко", яка забезпечує технічний супровід заходів.

У звіті також зазначено видатки на оренду приміщень для проведення зустрічей. Це будинки культури, лікарні, університети та Хмельницька торгово-промислова палата.

Нагадаємо, народний депутат України, член фракції "Блок Петра Порошенка" Гліб Загорій та його дружина Катерина Загорій, яка очолює "Фонд родини Загорій", у першому кварталі 2019 року профінансували партію Порошенка на 1,3 мільйона гривень.

Вони були єдиними приватними донорами партії Петра Порошенка в першому кварталі. У цей самий період з державного бюджету БПП отримав 35,8 мільйона гривень на провадження статутної діяльності.

Фінансування "Блоку Петра Порошенка "Солідарність" останніми роками відбувалося переважно з бюджетних коштів. Протягом трьох минулих років політсила одержала 292 мільйони гривень держфінансування.

У 2016-2018 роках на центральний рахунок партії надійшло лише 174 тисячі гривень від фізичних осіб, не враховуючи членських внесків від партійців з регіональних осередків.

Партія "Слуга народу" витратила 81% коштів на телерекламу й не до кінця приховала мільйон витрат на рекламу у Facebook.

На виборчу кампанію партія "Слуга народу" назбирала 114,65 мільйона гривень. Про це свідчить її остаточний фінансовий звіт про використання коштів виборчого фонду, оприлюднений на сайті ЦВК. На жаль, хто давав гроші, ми дізнаємося не раніше, ніж у листопаді, коли партія подасть до НАЗК фінансовий звіт за третій квартал 2019 року.

Більшість грошей, а саме понад 93 мільйони, спрямували на агітацію на телебаченні. З них аж 43,2 мільйона заплатили підприємствам, що входять до медіахолдингу "1+1 Media", акціонером якого є Ігор Коломойський.



Телеканали "ICTV", "Новий канал" і "СТБ" з холдингу Віктора Пінчука "StarLightMedia" отримали трохи більш ніж 19,7 мільйона гривень.

ТРК "Україна" Ріната Ахметова віддали 16,6 мільйона, а телеканалу "Інтер" Дмитра Фірташа й Сергія Льовочкіна – 16,3 мільйона.

На телебаченні партія спочатку поширювала гасла з інавгураційної промови Володимира Зеленського: "кожен з нас Президент" і "кожен з нас загинув на Донбасі".





Наприкінці виборчої кампанії на телебаченні партнер Президента в період його акторської діяльності у студії "Квартал 95" Євген Кошовий закликав підтримати партію "Слуга народу" на парламентських виборах:

"Давайте допоможемо нашому другові зробити так, щоб навколо нього були лише слуги народу", – просив Кошовий телеглядачів.



В останні дні виборчої кампанії на ТБ почали рекламувати київських мажоритарників від "Слуги народу". До речі, усі вони пройшли до парламенту.



Рух ЧЕСНО ще під час президентської кампанії звернув увагу на те, що у "Слузі народу", попри позиціонування себе як нової політичної сили, не гребують традиційними засобами агітації, і насамперед рекламою на телебаченні.

Ще один давній метод агітації – зовнішня реклама. Гроші на її розміщення віддавали не прямо власникам рекламних площ, а посереднику ТОВ "ЗЕ МЕДІА", що отримало 16,99 мільйона.

Помітним, але, ймовірно, не до кінця відображеним у фінзвіті є показник витрат на рекламу у Facebook.

Як відомо, парламентська виборча кампанія почалася 23 травня. За даними Бібліотеки реклами Facebook, лише з офіційної сторінки "Слуга народу" від початку червня витратили понад 57 тисяч доларів. У гривнях це майже 1,5 мільйона.



Під час парламентської кампанії, принаймні наприкінці неї, сторінка партії поширювала агітацію. І було б логічним, аби ці витрати були відображені у фінансовому звіті виборчого фонду.

Натомість у фінзвіті партія показала, що вклала в інтернет-рекламу півмільйона гривень. З них 332 тисячі віддали ФОП Олені Брензей. Вона є співзасновницею ГО "Команда Зеленського". Під час президентських виборів ця організація платила за Facebook-рекламу з офіційної сторінки кампанії Володимира Зеленського. Організацією керує спеціаліст із цифрових комунікацій, 6-й номер у списку "Слуги народу" Михайло Федоров.

Решту витратили на рекламу й агітацію на сайтах. 65 тисяч, наприклад, заплатили ТОВ "Мегого", 11,2 тисячі – "Сьогодні мультимедіа", 10,5 тисячі – ІА "Волинські новини". Перша компанія – стримінговий відеосайт, друга – сайт газети "Сегодня" Ахметова, третя – волинське інформагентство.



Проте в партії, принаймні після президентських виборів, не дуже переймалися впливом на імідж політсили звинувачень у непрозорому фінансуванні реклами в інтернеті. Тоді Рух ЧЕСНО цікавився, чому за рекламу від офіційної сторінки "Команда Зеленського" платила ГО з такою самою назвою, як назва сторінки.

У партії 20 червня, до інавгурації Зеленського, відповіли:

"Партія "Слуга народу" виступає за прозоре та чесне фінансування виборчих процесів. Партія не може вплинути на реалізацію громадянами свого права вести агітацію за або проти кандидатів, у тому числі і через об'єднання громадян".

Як повідомили в партії, протягом президентської виборчої кампанії на інтернет-рекламу було витрачено 259,2 тисячі гривень, але з фінзвіту взагалі не зрозуміло, кому надійшли ці кошти.

Рух ЧЕСНО дослідив, хто рекламувався в дні тиші та виборів, що саме просували та скільки це коштувало. За даними Facebook, лише 20-21 липня партію "Слуга народу" у Facebook рекламували на 28,6 тисячі доларів.

Радикальна партія Олега Ляшка витратила на вибори 111,8 мільйона гривень. Цю інформацію зазначено в остаточному фінансовому звіті про використання коштів виборчого фонду партії. Більші видатки (майже 115 мільйонів) під час парламентської кампанії мала лише партія "Слуга народу", однак радикали практично за такі самі гроші отримали значно гірший результат.

Усі кошти, які політсила вклала в парламентські перегони, надійшли з її поточного рахунку. Так само Радикальна партія фінансувала й виборчий фонд свого лідера під час президентської кампанії.

Одержання приватних внесків на поточний партійний рахунок з подальшим переспрямуванням їх на рахунок виборчого фонду дає партіям змогу до дня виборів (у проміжних фінансових звітах) не показувати, хто ж насправді фінансує їхню кампанію. Партії все одно оприлюднять імена донорів у своїй поточній звітності за другий і третій квартали, однак впливу на волевиявлення виборців ця інформація вже не матиме.

На що витрачали?

Левову частку коштів Радикальна партія витратила на телерекламу – 103,8 мільйона гривень. Це 93% її виборчого фонду.
 


Найбільше, а саме 30,9 мільйона гривень, віддали ТРК "Україна" Ріната Ахметова. Дещо менше отримав телеканал "1+1" Ігоря Коломойського – 27,4 мільйона гривень. Окрім того, партія платила за рекламу на каналах групи "1+1" – "2+2" і "Бігуді".

У своїх роликах Олег Ляшко звично розповідав про землю, ліквідацію 250 народних депутатів та дисципліну в новій Верховній Раді.



Окрім прямої реклами, оплаченої з виборчого фонду, інформаційну підтримку партії традиційно надавали медіа олігарха Ріната Ахметова. Зокрема, телеканал "Україна" до та під час виборчої кампанії системно просував радикалів у новинному блоці. Згідно з моніторингом "Детектора медіа", лише в червні на ТРК "Україна" в новинах вийшли 30 матеріалів з ознаками замовності на користь Радикальної партії.

На рекламу у друкованих ЗМІ партія витратила 1,4 мільйона гривень. Її замовляли в обласних і районних газетах у різних регіонах країни. У середньому одна публікація в газеті коштувала радикалам 4100 гривень.



Скриншот з архіву газети "Уманська зоря" від 12 липня 2019 року

Просування Олега Ляшка перед парламентськими виборами тривало також на шпальтах газети "Сегодня" та її сайті, що належать Рінату Ахметову. Хоча витрат на публікації в цих ЗМІ у фінансовому звіті партії немає.



Скриншот із сайту https://ukr.segodnya.ua/

Наприклад, 5 липня в "Сегодня" писали, що Олег Ляшко стане прем'єр-міністром, а 10-го – що він "привітав ініціативу добровольців про проведення військового параду в Києві замість скасованого президентом Володимиром Зеленським офіційного параду".



Газета "Сегодня" від 15 липня 2019 року

Нагадаємо, Громадський рух ЧЕСНО підрахував, що протягом 2018 року матеріали про лідера Радикальної партії з'являлися на сторінках газети "Сегодня" 95 разів. Зважаючи на те, що торік було 245 випусків, Ляшко присутній у кожному третьому номері.



Зовнішня реклама Радикальної партії під час парламентської кампанії 2019 року
2,8 мільйона гривень партія заплатила за зовнішню рекламу.

Приховані витрати на соцмережі

З офіційної сторінки Радикальної партії у Facebook не витрачали грошей на рекламу в соцмережі. А от зі сторінки самого Олега Ляшка було кілька платних дописів у червні-липні, коли виборча кампанія вже стартувала, а тому ці витрати мали бути зафіксовані у звіті.

Згідно з Бібліотекою реклами Facebook, за платні пости радикал заплатив менш ніж 100 доларів. А проте, у звіті виборчого фонду таких витрат не згадано.



Кампанію на підтримку Радикальної партії та самого Олега Ляшка вела низка сторінок у Facebook, які позиціонують себе як медіа. Так, зі сторінки TUT NEWS UA (після виборів її видалили) на поширення рекламних дописів на користь партії в червні-липні було витрачено щонайменше 6,5 тисячі доларів (дані Бібліотеки Facebook-реклами).



Просували Ляшка й через сторінку Polit.media. Загальна сума витрат на рекламу з цієї сторінки становить понад 11 тисяч доларів.



Системну підтримку Радикальній партії та Олегові Ляшку надавав також сайт "Інформатор".

Згідно з дослідженнями Фонду "Демократичні ініціативи" імені Ілька Кучеріва, виборці Радикальної партії мешкають переважно в сільській місцевості. Цим можна пояснити те, що свою рекламу партія спрямувала насамперед на телебачення та друковані ЗМІ й майже не витрачалася на рекламу в соціальних мережах (порівняно з лідерами перегонів, які витратили на соцмережі по кілька сотень тисяч доларів кожен).

Попри те, що Радикальна партія Олега Ляшка потрапила до трійки політсил – лідерів за витратами на парламентських виборах-2019, вона здобула лише 4,01% голосів виборців.

Рух ЧЕСНО змоделював, скільки коштів отримають з держбюджету партії, які подолали на парламентських виборах 2-відсотковий бар'єр. Радикальна партія наступного року може одержати з бюджету близько 20 мільйонів гривень.

Протягом 2016-2017 років частка приватного фінансування партії Олега Ляшка становила лише 2%, а основну діяльність політсила вела за кошти, отримані від держави. У четвертому кварталі 2018 року кількість фізичних осіб, які профінансували партію, значно зросла.

Згідно з аналізом Руху ЧЕСНО, Радикальна партія в першому кварталі 2019 року зібрала 109,5 мільйона внесків від фізичних та юридичних осіб. Зокрема, понад 90 працівників партії, одержуючи мінімальну зарплату, профінансували свого роботодавця на 9,3 мільйона гривень. Значна частина донорів Олега Ляшка не має жодного бізнесу, але переказує політику сотні тисяч гривень.

Підприємниця з Луганщини зізналася Руху ЧЕСНО, що надсилала Радикальній партії не власні гроші, а волонтерка з Кривого Рогу давала свої документи партійцям, аби ті зробили внесок від її імені.
Переглядів (3351) Коментарів (0) Додати коментар Версія для друку
Інші новини по темі
1. "Слуги" прийняли Закон "Про всеукраїнський референдум"
2. Комітет ВР підтримав скорочення кількості народних депутатів з 450 до 300
3. Рада не змогла призначити Юрія Вітренка першим віце-прем'єром і головою Міненерго. Голосування провалили
4. Верховна рада схвалила законопроєкт для розблокування роботи Національного агентства з питань запобігання корупції
5. Виплати по 8 тисяч грн і списання податкових боргів. Рада прийняла пакет допомоги бізнесу в зв’язку з карантином
Коментарі
Додати свій коментар
  Ваше ім'я
  Місце проживання
  Введіть код
 оновити код
 
 
Увага, коментарі не відповідаючі нашим вимогам будуть видалені.
зачекайте ...