Знайти спільну мову не вдається: депутати готують новий законопроект по «євробляхам»
ЄВРОБЛЯХА - ЄВРОМУХА /
Чиновники придумали спосіб боротьби з власниками автомобілів, які незаконно перебувають на території України. Згідно з розробленим законопроектом, транзит і тимчасове ввезення автомобілів в країну планується залишити, але ось правила все-таки змінять. Документ пропонує заборонити передавати право управління автомобілем стороннім особам. Іншими словами, користуватися машиною зможе тільки нерезидент, який перетнув кордон.
За словами голови Комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики Ніни Южаніної, тимчасове ввезення буде вводитися з обмеженням для осіб, які можуть користуватися такими автомобілями. «Передача в управління автомобіля громадянину України - апріорі неможлива», - говорить глава Комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна.
Також чиновники розглядають варіант ввести норму, яка наділить поліцію правом затримувати автомобіль і транспортувати його до кордону.
Одна з основних причин небажання проходити розмитнення - завищена ввізне мито і вимога сплати ПДВ. Принаймні, так кажуть активісти, що виступають за легалізацію своїх автомобілів.
Від влади вимагають простого і доступного механізму легалізації вже завезених в Україну автомобілів на єврономерах. Встановлення розумної ставки загальних платежів до бюджету. «Якби спочатку ставки за розмитнення транспортних засобів були б адекватними, тоді в Україні не було б цієї проблеми. Адже в Україні значно дешевше їздити на єврономерах, аніж сплатити всі мита за розмитнення», - зауважила юрист Ангеліна Рудковська.
За словами Ніни Южаніної, в розробленому законопроекті передбачено тимчасове зниження ставок ввезення для таких автомобілів, що допоможе власникам розмитнити їх не так дорого, як зараз. Розраховувати платіж будуть виходячи з віку авто.
Зараз розмитнення легкового автомобіля 2014 випуску, орієнтовною митною вартістю 400 тис. Грн. з об'ємом двигуна 2,2 л., що працює на бензині, обійдеться в кругленьку суму. Ввізне мито - 1 тис. євро, акцизний збір - 3600 євро, ПДВ - 3700 євро. Всього: більше 8 300 євро.
Чиновники придумали спосіб боротьби з власниками автомобілів, які незаконно перебувають на території України. Згідно з розробленим законопроектом, транзит і тимчасове ввезення автомобілів в країну планується залишити, але ось правила все-таки змінять. Документ пропонує заборонити передавати право управління автомобілем стороннім особам. Іншими словами, користуватися машиною зможе тільки нерезидент, який перетнув кордон.
За словами голови Комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики Ніни Южаніної, тимчасове ввезення буде вводитися з обмеженням для осіб, які можуть користуватися такими автомобілями. «Передача в управління автомобіля громадянину України - апріорі неможлива», - говорить глава Комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна.
Також чиновники розглядають варіант ввести норму, яка наділить поліцію правом затримувати автомобіль і транспортувати його до кордону.
Одна з основних причин небажання проходити розмитнення - завищена ввізне мито і вимога сплати ПДВ. Принаймні, так кажуть активісти, що виступають за легалізацію своїх автомобілів.
Від влади вимагають простого і доступного механізму легалізації вже завезених в Україну автомобілів на єврономерах. Встановлення розумної ставки загальних платежів до бюджету. «Якби спочатку ставки за розмитнення транспортних засобів були б адекватними, тоді в Україні не було б цієї проблеми. Адже в Україні значно дешевше їздити на єврономерах, аніж сплатити всі мита за розмитнення», - зауважила юрист Ангеліна Рудковська.
За словами Ніни Южаніної, в розробленому законопроекті передбачено тимчасове зниження ставок ввезення для таких автомобілів, що допоможе власникам розмитнити їх не так дорого, як зараз. Розраховувати платіж будуть виходячи з віку авто.
Зараз розмитнення легкового автомобіля 2014 випуску, орієнтовною митною вартістю 400 тис. Грн. з об'ємом двигуна 2,2 л., що працює на бензині, обійдеться в кругленьку суму. Ввізне мито - 1 тис. євро, акцизний збір - 3600 євро, ПДВ - 3700 євро. Всього: більше 8 300 євро.
Ставки знизять, але цього мало
Згідно з новим законопроектом, за розмитнення аналогічної евробляхі потрібно буде заплатити, в середньому, в два рази менше. Ставку розрахують виходячи з віку автомобіля, і чим старішою буде машина, тим дорожче обійдуться митні формальності.
На даний момент власникам вигідніше платити акцизний збір відповідно до закону №1389, який передбачає пільгову розмитнення для авто не старше 2010 року випуску.
Правда величезна кількість автомобілів на евробляхах набагато старші. Тому активісти не в захваті від нових законодавчих ініціатив депутатів.
«Бачили розрахунки за новими запропонованими ставками. Ціна не дуже приємна, і більшість авто все одно буде дорого розмитнити, оскільки прив'язка йде до року автомобіля. Є багато судових позовів з приводу прострочки перебування авто в Україні, багато з них оскаржувалися. Але всі ми розуміємо, якщо порушив - відповідай. Так, лазівка їздити на авто є, але, будьте ласкаві, не порушуйте терміни транзиту або тимчасового ввезення - і все буде нормально », - розповіли в ГО«АвтоЕвроСила».
Активісти також зазначили, що займаються розробкою власного законопроекту, який допоможе вирішити проблему з контролем машин на європейській реєстрації.
Фото МБ і УНІАН
Більше новин по темі:
-
Більше проблем, ніж плюсів? Експерти про рішення МЗС щодо обмежень для українських чоловіків за кордоном
-
Голова КРАІЛ вважає рішення про розпуск Комісії нелогічним
-
Чоловіки України від 18 до 60 років більше не зможуть отримувати паспорти за кордоном: деталі постанови
-
Жителі Буковини до Дня Незалежності зможуть отримати одноразову грошову виплату: хто у списку
-
У закордонних консульствах України зупинили прийом документів для чоловіків призовного віку - МЗС
-
Поліція повідомила повний перелік, де на Буковині працюють комплекси автоматичної фіксації порушення ПДР