Поки Фищук у відпустці, ОДА закликає депутатів обласної ради підтримати зміни до перспективного плану

А ДЄДУШКА В КУРСІ?! / 

Зміни, що давно назріли в нашій державі є необхідними і мають відбуватися незалежно від вподобань окремих осіб.

 

Обласна державна адміністрація як єдиний визначений Законом орган виконавчої влади, що відповідає за проведення в області реформи децентралізації влади, щоденно здійснює комунікацію з містами, селами і селищами краю щодо утворення громад, надає фахові консультації і практичну допомогу вже утвореним об’єднаним територіальним громадам, здійснює виїзди робочих груп із залученням експертів в громади, які виявляють намір розпочати процес об’єднання, організовує навчання, тренінги та зустрічі для представників ОТГ задля покращення ефективності їх роботи в нових умовах.

 

Реформа децентралізації влади в Україні є базисною для проведення наступних реформ і передбачає передачу значних повноважень та грошових ресурсів новоутвореним органам місцевого самоврядування. Так, аби якомога більше повноважень мали ті органи, що ближче до людей, де такі повноваження можна реалізовувати найбільш успішно.

 

28 вересня відбудеться 16-та позачергова сесія Чернівецької обласної ради VІІ скликання на якій розглядатиметься проект рішення підготовлений обласною державною адміністрацією «Про схвалення змін до перспективного плану формування територій громад Чернівецької області».

 

Отже, зміни, що пропонуються до перспективного плану, стосуються об’єднаних територіальних громад, які утворилися, або знаходяться на завершальному етапі утворення, а саме:

 

- Селятинської та Конятинської – не були передбачені в перспективному плані, але у яких вже відбулися перші вибори депутатів та голів об’єднаних територіальних громад 30 квітня 2017 року;
- Кіцманської, Новоселицької, Кострижівської, Герцаївської – були передбачені в перспективному плані, затверджені КМУ, але в інших межах.
- Магальської, Колінковецької – були передбачені в перспективному плані, але не були затверджені КМУ та утворюються у інших межах, зoкрема, Магальська утвoрена та призначенoвибoри, Колінковецька – на завершальному етапі утворення;
- Острицької, Юрковецької, Вікнянської – не були передбачені в перспективному плані, але Острицька та Юрковецька вже утворилися, а Вікнянська - на завершальному етапі утворення;
- Мамаївської – була передбачена в перспективному плані, але не затверджена КМУ, тому необхідно повторно звернутися до КМУ на основі прийнятих рішень відповідними радами про утворення.

- Ставчанської, Заставнівськoї – не приймали рішення прoоб’єднання, але у зв’язку з утворенням суміжних об’єднаних громад їх межі в перспективному плані необхідно відкоригувати, а саме: село Давидівці, яке по перспективному плані входило до Ставчанської об’єднаної громади прийняло рішення об’єднатися в Кіцманську громаду, тому необхідно змінити в перспективному плані межі як Кіцманської так і Ставчанської громад. Села які утворили Юрковецьку та Вікнянську об’єднані громади по перспективному плану входили до Заставнівськoї громади, тому у зв’язку із виокремленням цих двох громад необхідно змінити межі Заставнівськoї громади.

 

Також, у зв’язку із внесенням змін до Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» запрацював механізм нарощування території об’єднаної територіальної громади шляхом приєднання суміжних територіальних громад з метою підвищення спроможності існуючих об’єднаних громад. Адже 12 об’єднаних громад із 16 потребують укрупнення.

Першими в області рішення про приєднання прийняли Черепковецька сільська рада до Глибоцької ОТГ, Старожадівська сільська рада до Сторожинецької ОТГ, Рухотинська сільська рада до Клішковецької ОТГ та Буківська сільська рада Герцаївського району до Тереблеченської ОТГ Глибоцького району. Таким чином, щоб завершити процедуру приєднання необхідно розширити межі існуючих ОТГ в перспективному плані.

Схвалення цих змін дозволить громадам, що утворені цього року, вийти на прямі міжбюджетні відносини з Держбюджетом України у 2018 році, отримати субвенцію на розвиток інфраструктури громад, інші інструменти державної підтримки. Проект Державного бюджету на наступний рік подано на розгляд Верховної Ради України. Для того, щоб буковинські громади вийшли на прямі міжбюджетні відносини з державою, вони повинні бути відображені у цьому документі. На сьогоднішній день Мінекономіки, Держбюджет їх не бачать з однієї причини - цих громад немає у Перспективному плані. Деякі з них відображені у перспективному плані, проте потребують змін і уточнень.

Відповідно до ст.11 Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» єдиним суб’єктом рoзроблення та внесення змін до перспективного плану є обласна державна адміністрація. Суб’єктом прийняття рішення про об’єднання є безпосередньо громада та її депутати (сільської, селищної чи міської ради) базуючись на принципах добровільності, відповідальності та спроможності.

Справжнє місцеве самоврядування це коли мешканці в містах, селах, селищах самі господарюють у себе вдома. Люди обирають місцеві ради та їх голів і вповноважують їх вирішувати важливі питань життєдіяльності та розвитку громади..

Органи місцевого самоврядування відповідають за шкільну і дошкільну освіту, охорону здоров’я первинного рівня (поліклініки, фапи), заклади культури, благоустрій – освітлення вулиць, стан доріг, прибирання, громадський порядок і багато інших, важливих повсякденних питань.

Звертаємо увагу на те, що процес об’єднання громад в Чернівецькій області триває і базується на принципах добровільності, спроможності, доступності, відповідальності та закoнності.  
 
Джерело: Чернівецька обласна державна адміністрація

 Купити квартиру в Чернівцях
Більше новин по темі:
Не пропускайте важливих новин!
Увімкніть сповіщення, та отримуйте новини моментально після публікації