Буковинська автоінспекція замовила 2000 номерних знаків для мопедів

НОУ-ХАУ / 2010 рік входить в історію вітчизняної практики дорожнього руху як рік чергових активних заходів у зміцненні транспортної дисципліни, наближення до світових стандартів безпеки. Держава починає впорядковувати броунівський рух численної армії водіїв мопедів, моторолерів, скутерів. Проблема назріла і загострилась в умовах збільшення кількості автотранспорту, ускладнення дорожнього руху, росту кількості ДТП з участю двохколісних транспортних засобів, якими керують водії без знань правил дорожнього руху, елементарних засобів безпеки.

Чернівецька обласна рада минулого року, не чекаючи законодавчого врегулювання питання, прийняла місцеве рішення про реєстрацію цих видів транспортних засобів, аби хоч якимось чином впливати на ситуацію. Подібні рішення приймались органами місцевого самоврядування і в інших областях. Віднині ж «двохколісна проблема» стала складовою державної політики у сфері безпеки дорожнього руху.

Згідно з Постановою № 1371 від 23 грудня 2009 р., до 1 липня 2010 року перша державна реєстрація мопедів, придбаних до набуття чинності цього порядку, може проводитися без надання документів, що підтверджують правомірність їх придбання. Також Уряд заборонив реєстрацію й перереєстрацію розукомплектованих транспортних засобів, окрім випадків вибраковування їх у цілому. Розукомплектованими вважаються транспортні засоби, в яких відсутні одна або декілька складових частин, що мають ідентифікаційний номер (кузов, шасі, рама, двигун).

Відповідно до Закону, з 1 січня 2010 року запроваджується державна реєстрація мопедів, моторолерів та інших двоколісних ТЗ із двигуном об’ємом до 50 см куб., або електромоторів потужністю до 4 кВт. Це значить, що на мопеди та скутери видаватимуть номери й техпаспорт.

Водночас, начальник Департаменту ДАІ МВС України Сергій Коломієць на підсумковій прес-конференції 3 грудня 2009 року заявив, що автомобільна інспекція не має наміру з 1 січня 2010 року штрафувати водіїв, які не зареєстрували мопеди й скутери. При цьому він зазначив, що ДАІ розробляє нормативні документи для спрощення системи реєстрації транспортних засобів.

Ми звернулась за коментарем з цих питань до старшого інспектора сектору реєстраційно-екзаменційної роботи УДАІ УМВС України в Чернівецькій області Дмитра МАРЦИНЮКА (на фото):

— Згідно з правилами реєстрації транспортних засобів,— зазначає Дмитро Анатолійович,— немає різниці в тому, реєструється мопед, мотоцикл, чи автомобіль. Є перелік необхідних документів, які необхідно подати. Тобто, якщо перша реєстрація відбувається на території України, то треба представити довідку-рахунок, вантажно-митну декларацію, якщо це новий мопед, придбаний в торгівельній мережі, то потрібний сертифікат відповідності. Тобто, перелік документів той же, що і при реєстрації автомобіля. Але службовою телеграмою Департаменту ДАІ дозволено першу державну реєстрацію мопедів, придбаних до 1 липня 2120 року, здійснювати без подання документів, що підтверджують правомірність їх придбання, після проведення Державтоінспекцією певних перевірок.

— Що саме перевірятиметься?

— В будь-якому випадку здійснюватиметься перевірка по базі «Угон». Правилами державної реєстрації передбачена криміналістична експертиза. Тобто, ми з’ясуємо, чи не перебиті номери агрегатів у мопеда. В основному наші громадяни купували мопеди в підприємців, тобто, вони мали б отримати «накладну», або відповідний «талончик». Цей документ також потрібно представити. Далі транспортний засіб ставиться на облік. Ми передбачаємо, що під час цієї роботи відсіється частина транспортних засобів, яка перебуває в розшуку, будуть вилучені з експлуатації технічно несправні мопеди, без світлових приладів, «поворотів», «стопів», що зустрічається не рідко.
Визначений державний стандарт номерного знаку. Він трохи менший, ніж той, який використовується сьогодні на транспортних засобах. Нами замовлено для початку 2000 таких знаків. Коли номери надійдуть, розпочнеться відповідна роз’яснювальна робота з населенням.

—Якщо мопед зареєстрований, то він вже підлягає технічному огляду?

—Так. Водіям доведеться проходити техогляд 1 раз на 2 роки. Вони повинні їздити в шоломах, мати при собі права водія. Вважаймо, що цілу гвардію неорганізованих учасників дорожнього руху ми таким чином спонукаємо до підвищеної відповідальності за участь в дорожньому русі. Адже не секрет, що саме водії малої двохколісної техніки часто стають винуватцями трагічних ДТП, або ж їх жертвами. Не рідко за кермо мопеда сідають особи у стані алкогольного сп’яніння, бо вважається, що це не «серйозний» транспортний засіб. Між іншим, технічні параметри сучасного мопеда попри його незначну потужність цілком адекватні тим, мотоциклетній техніці.

— Чи на трапиться так, що нові вимоги до їзди на мопедах і скутерах відіб’є бажання у громадян користуватись ними?

— Я висловлю на перший погляд парадоксальну думку… Якраз навпаки. Світова практика свідчить, що в умовах подорожчання палива, автомобільних пробок в містах мобільні малогабаритні двохколісні засоби пересування стають популярними. І переведення їх у статус «повноцінних транспортних засобів» лише підкреслить перспективність цієї тенденції. Беззаперечною перспективою, звичайно ж, є те, що на наших дорогах зменшиться кількість трагедій, буде більше порядку. А цей аргумент, погодьтесь, найголовніший.


Анатолій ТОМКІВ,
газета «Дорожній вісник»


для БукІнфо (с)

 Купити квартиру в Чернівцях
Більше новин по темі:
Не пропускайте важливих новин!
Увімкніть сповіщення, та отримуйте новини моментально після публікації