Буковинська «Свобода» заявляє, що небажання влади будувати залізницю в обхід території Молдови є здачею національних інтересів

ВИБОРИ І ЗАЛІЗНИЦЯ / 


Чернівецька обласна організація Всеукраїнського об’єднання «Свобода» стурбована відмовою влади від будівництва обхідної ділянки залізниці поза територією Молдови між станціями Мамалига та Ларга, - на цьому наголосив депутат Чернівецької обласної ради від ВО «Свобода» Степан Спіжавка.

 

Як повідомив депутат, фракцією ВО «Свобода» в Чернівецькій обласній раді був направлений депутатський запит щодо виконання вимог Закону №3022-III, що передбачає побудову ділянки залізниці поза територією Молдови. До запиту були додані матеріали з аргументами на користь будівництва. Проте керівництво області не стало доводити центральній владі аргументи на користь будівництва, а навпаки, відмовляючись від вимог Закону, випередили центральну владу в прийнятті рішення. Ці дії місцевої влади можна розцінювати як небажання розбудови інфраструктури області.

 

Свободівці вкотре наголошують на необхідності виконання вимог Закону та вважають, що пропозиції влади щодо пропуску територією Молдови одного потяга не є вирішенням загальнодержавної проблеми.

 

«Підняте питання побудови залізниці не є черговим передвиборчим піаром, а застереженням владі при черговій спробі здачі національних інтересів. У Молдові відновлюють повноцінну роботу Слобідсько-Рибницький та Кучургансько-Тираспільський залізничні переходи, що дасть змогу Молдові ширше використовувати свій транзитний потенціал з концентрацією вантажопотоку на цих напрямках. За таких умов неминучий відтік вантажопотоку з інших напрямків, зокрема буковинського», - зазначається у повторному депутатському запиті Степана Спіжавки.

 

Депутат переконаний, що нинішня влада не враховує цей факт та не бажає розбудовувати транзитний напрямок до Румунії та Балканських країн переважно територією Буковини. «Викликає подив, що державне питання зводиться до пропуску тільки одного потяга територією Молдови, не маючи законодавчої бази умов пропуску. Відмова від наміру будівництва обхідної залізниці нав’язана Києвом з прямою вказівкою обласній державній адміністрації. При цьому відкидаються раніше напрацьовані матеріали буковинськими науковцями, спеціалістами та органами виконавчої влади протягом попередніх років. До останнього часу голови Чернівецької облдержадміністрації від різних політичних сил вимагали побудови обхідної залізниці», - наголошує Степан Спіжавка.

 

За його словами, значна частина колії по території Молдови знаходиться в сумнівному технічному стані, що не дозволить реалізувати високі швидкості руху. Цілком ймовірно, що молдовська сторона вимагатиме від України ремонту колії, по якій курсуватиме єдиний український потяг. Оскільки протяжність колії по території Молдови, яка підлягає ремонту майже дорівнює протяжності колії, яка може бути зведена на території Буковини,Чернівецька обласна організація ВО «Свобода» заявляє про непрофесійний підхід крайової влади у розв’язанні загальнодержавного питання, що може призвести до значних фінансових витрат, посилення геополітичного впливу сусідньої держави.

 

В обґрунтуванні до депутатського запиту Степана Спіжавки йдеться: «На залізниці, що проходить Чернівецькою областю в напрямку Молдови знижений вантажо- та пасажиропотік, внаслідок чого закриті станції Бояни, Ванчиківці, Іванівці, персонал позбавлений роботи. На діючих об’єктах скорочений робочий тиждень, масштабні роботи по утриманню залізничної інфраструктури протягом останніх років не ведуться, ділянка залізниці приходить в занепад. І це при високому рівні безробіття в регіоні. Все це є результатом нехтування проблем області та періодичними відмовами від намірів будівництва залізниці. Сама ж влада відмовляючись від побудови обхідної залізниці, визнає поразку в таких реформуваннях.

 

Перенесення значного об’єму вантажоперевезень із залізничного на автомобільний транспорт - великовагові автомобілі нищить автодороги. На шляхах з’явилась «колійність», внаслідок чого авто кидає по дорозі, збільшуючи ймовірність ДТП. Водії маршрутних транспортних засобів працюють без контролю робочого часу, як наслідок – має місце збільшення кількості резонансних аварій протягом останнього року. Міст на виїзді з Чернівецької області за Хотином в аварійному стані, проїзна частина нерівна та з малою шириною. Також наявні проблеми є автошляхом на Новодністровському напрямку, що зумовлено складним профілем в сусідній Вінницькій області.

 

Влада, не розв’язавши проблеми із автосполученням, запускає залізничне сполучення територією Молдови, а будівництво ділянки Мамалига – Ларга, визнає недоцільною.

 

Нав’язана ідея з транзитним пропуском територією Молдови не є виправданою через необхідність зміни законодавства Молдови та посиленням контролю з перетину кордону у разі входження Молдови до ЄС.

 

 

Варто зазначити, що в сусідній Румунії розігрується істерія з приєднання Північної Буковини. У цій країні вже розпродано третину мільйона примірників роману «Кров на Дністрі», де описується варіант можливого збройного протистояння між Україною та Румунією. У відповідних органів не викликає занепокоєння те, що один з напрямків можливого удару пролягає через новозбудований міст у місті Липкань (Молдова). Нагадаємо, що українська влада має намір пропускати цим пунктом один з наших потягів.
 

Виходячи із зазначеного, Чернівецька обласна організація ВО «Свобода» вчергове вимагає від крайової влади лобіювання побудови обхідної залізниці територією Буковини між станціями Мамалига–Ларга. В разі відмови, факт буде розцінено як чергову здачу національних інтересів, за що діюча влада повинна нести відповідальність». 

 

БукІнфо (с)


 Купити квартиру в Чернівцях
Більше новин по темі:
Не пропускайте важливих новин!
Увімкніть сповіщення, та отримуйте новини моментально після публікації