Діяльність голови ОДА Осачука негативно впливає на всі процеси життєзабезпечення Чернівецької області та створює величезну масу протистоянь та протидію в громадах, - заступник голови облради Мельничук

ПОРА У ВІДСТАВКУ / 


Кажуть в ОДА про здобутки… можливо, але проблеми, які на Буковині створив Голова Чернівецької ОДА говорять про інше. Невтішні підсумки піврічної роботи Сергія Осачука на посаді голови Чернівецкої ОДА на своїй сторінці у Фейсбук підбив заступник голови обласної ради, свободівець Віталій Мельничук. Процитуємо цей допис повністю: 

  

1- Сумнівні і недопустимі дії Голови Чернівецької ОДА в питаннях децентралізації та адмінреформи, коли без відома громад до невпізнання змінюються конфігурації об’єднаних громад при затвердженні на рівні Кабінету міністрів України Перспективного плану територіальних громад області. Від Голови ОДА поширюються незрозумілі ініціативи по зміні центрів майбутніх адміністративних округів, що породжує протистояння між громадами та виконавчою владою, конфлікти на місцях.

2- Загрозливе систематичне ігнорування Головою ОДА провокативних дій УПЦ МП при проведенні ними масових богослужінь в храмах під час протидії коронавірусу, без дотримання карантинних вимог. Незрозуміле толерування Головою ОДА позиції сторони УПЦ МП, яка сама по собі має антиукраїнську стратегію з орієнтацією на Росію та по всій Україні і на Буковині веде агресивну антидержавницьку тактику протистоянь в громадах.

3- Запровадження Головою ОДА непрозорого та незрозумілого розподілу отриманих від держави та спонсорів ресурсів на протидію коронавірусу, без належно підготовленого звіту по фактично отриманому та чіткого інформування про розподілену допомогу в медичні заклади по місту Чернівці та по районах області.

4- Відсутність ефективної комунікації Голови ОДА з місцевими виробничниками та підприємцями для потреби обумовлення спільних дій щодо організації виробництва на місцях потрібного для протидії коронавірусу. Ігнорування Головою ОДА потреби створення громадського середовища протидії коронавірусу за участі активних громадян, підприємців, виробничників, медичних працівників, освітян та духовенства.

5- Втягування обласної виконавчої влади у ряд корупційних скандалів з незрозумілими використаннями обласного бюджету та намагання ініціювати незрозумілі зміни цільового призначення приміщень комунальної власності територіальних громад, в центральній частині міста Чернівці, ігноруючи те, що ці будівлі під охороною держави, як пам’ятки культури.

6- Недопустиме, як для керівника виконавчої влади області систематичне уникання від спілкування з громадськістю та депутатським корпусом обласної ради, через що дії і рішення керівництва ОДА стають незрозумілі і часто замість вирішення різного роду питань ще більше загострюють ситуації та стосунки.

Тепер про ці проблеми детальніше, з огляду на реальні небезпеки для життєдіяльності Чернівецької області, які загалом додатково провокують не лише соціальні протистояння, але й ведуть до погіршення життєвого рівня наших краян і зараз під час протидії коронавірусу і в подальшому, якщо такі дії не змінити.
 
Найнебезпечніше у цьому всьому те, що непродумані дії, висловлювання та рішення керівництва ОДА та Голови, щодо децентралізації та адмінреформи створюють різного роду протистояння на рівні громад.
 
Чого лише вартує на завершення процесу децентралізації під безпосереднім контролем Голови ОДА незрозуміла значна зміна конфігурацій ОТГ. Все це робилося практично без погоджень з громадами та їх мешканцями, як то сталося при формуванні Веренчанської, Вікнянської, Топорівської ОТГ, переформатуванні Сокирянської ОТГ, практично знищенні Новодністровської ОТГ. В процесі затвердження на рівні Кабінету міністрів України Перспективного плану територіальних громад Чернівецької області при незрозумілому перекроюванні керівництвом ОДА склалися небезпечні передумови для жорстких протистоянь між громадами і виконавчою владою та в середині саме таких визначених облдержадміністрацією об’єднаних територіальних громад. Непродуманими є публічні висловлювання Голови ОДА, щодо ініціатив по адміністративній реформі при укрупненні районів із змінами центрів майбутніх округів…, що вже викликало значну соціальну напругу і стало причиною збурень та протистоянь в районах області.

Небезпечним також є толерування Головою ОДА позиції сторони УПЦ МП, яка сама по собі має антиукраїнську стратегію діяльності з орієнтацією на Росію та по всій Україні і на Буковині веде агресивну антидержавницьку тактику протистоянь в громадах, часто із використанням найманих «тітушок».
 
Саме ці дії створюють на місцях напружену міжконфесійну обстановку, породжують та поглиблюють конфлікти між парафіями в громадах, гальмують процеси природньої перереєстрації релігійних громад з УПЦ МП в ПЦУ при значній кількості вже оголошених переходів парафій в громадах області. Не менш небезпечним стала проблема ігнорування керівництвом ОДА потреби активнішого впливу на керівництво УПЦ МП в Чернівецькій області з вимогою неухильного дотримання карантину під час протидії коронавірусу. Така пасивна тактика керівництва ОДА, щодо впливу на керівництво УПЦ МП, допустила значну кількість парафіян в Храмах впродовж березня-травня місяця, особливо на Вербну неділю та Великодні свята. Прихожани та духовенство таким чином масово інфікувалися і через це є значна кількість смертей серед духовенства і парафіян храмів УПЦ МП.
 
Крім того, зі сторони Голови ОДА жодних реальних дій щодо наданої йому інформації про незрозумілий таємний похорон на початку травня молодого 35-річного ієромонаха в Банченському монастирі з можливим його інфікуванням на коронавірус. На це отримана банальна відписка, що нібито перевірки на коронавірус проводяться лише по фактичним показникам захворювання…, а що про смерть ієромонаха Міни за невідомими обставинами… Нічого так і не зроблено Головою ОДА для потреби тестування на коронавірус священників, перевірки можливих спалахів коронавірусної інфекції в монастирях на території міста Чернівці та області, що напевно привело до додаткової втрати здоров’я і до людських смертей...

Про отриману допомогу для протидії коронавірусу необхідно керівництву ОДА прозоро інформувати та відповідально вичерпно звітувати перед громадськістю і депутатами. В область надходила допомога різного роду від держави, ОПУ, меценатів та спонсорів і є потреба, щоб отримане від різних державних структур за бюджетні кошти, благодійна допомога від меценатів та спонсорів, а також фінансові ресурси для доплат медикам у звітах зазначалося не у грошовому вимірі, як це подається, а саме у тому вигляді, у якому вони прибули в область.
 
Також є потреба, щоб Голова ОДА розпорядився всю інформацію подавати через звіти у розрізі фактично наданого по лікарняних закладах області з розписом по районах, з тим, щоб було зрозуміло, що отримане оперативно та якісно використовується для ефективної та безпечної протидії коронавірусу для медиків і пацієнтів. Також важливо, щоб звіт був підготовлений на ті кошти, в тому числі й з обласного бюджету, на які закуповувались медичні препарати та засоби для протидії коронавірусу, і дані також були подані у звіті в розрізі отримання конкретних лікарських ресурсів по медичних закладах.

Дало значний негатив для загального процесу протидії коронавірусу в місті Чернівці та області відсутність особистої ініціативи Голови ОДА, щодо потреби налагодження комунікації з місцевими виробничниками та підприємцями, про що неоднороразово наголошувалося у зверненнях до керівника ОДА. Це привело до того, що на рівні міста Чернівці та області так і не було створено громадського середовища за участі активних громадян, підприємців, виробничників, медичних працівників, освітян та духовенства для можливості ефективної організації широкого громадського штабу протидії коронавірусу. Створення такого активного громадського середовища дало би можливість на місцях не лише виробляти потрібну для протидії коронавірусу продукцію з вчасним її розподіленням по лікарняним закладам, торгівельним об’єктам та місцях масового скупчення громадян, але й вчасно інформувати наших краян про правильність застосування карантинних обмежень для мінімізації інфікування коронавірусом, з належним громадським контролем.

Дуже тривожним є неодноразове втягування керівництва ОДА в різного роду корупційні скандали, як то стосується укладання договору з компанією на реставраційні роботи дерев’яних конструкцій даху адмінбудівлі без дотримання належної процедури та виділення коштів в обхід належного інформування обласної ради. Незрозумілі під час протидії коронавірусу, витрати коштів на ремонт приміщень в адмін-будинку, особливо в кабінеті 330 Першого заступника Голови ОДА. Незрозуміле сумнівне відсторонення Директора КП «Дирекція з обслуговування майна спільної власності територіальних громад» та призначення т.в.о. Директора людини з сумнівними професійними та моральними якостями. Невмотивоване та зухвале намагання звільнити Директора обласного архіву. Неодноразові публічні коментарі та зауваження Голови ОДА з намаганням ініціювати перегляд цільового призначення споруд в центрі Чернівців, що знаходяться в комунальній власності та є під охороною держави як пам’ятка культури. Непоодинокі просування та призначення на посади в підпорядковані структури ОДА тих осіб, які не мають належних професійних якостей, або мають корупційно-правовий шлейф в своїй біографії.

Вже набило оскомину систематичне ігнорування Головою ОДА слушних пропозицій зі сторони депутатського корпусу, щодо протидії коронавірусу починаючи з березня місяця, що могло бути додатковою причиною для значного поширення COVID-19 на території області та міста Чернівці. Чого лише вартує незрозуміле зняття блок-постів навколо тих кількох населених пунктів, де з середини березня були спалахи інфікувань коронавірусом – саме це могло дати додаткове значне поширення інфікувань на коронавірус. Значна кількість різного роду пропозицій для виконання була подана для реалізації депутатами обласної ради на засіданнях обласної комісії ТЕБ та НС, але практично жодна з них так і не взята до виконання.
 
Щодо спілкування з громадськістю та спільних дій, то впродовж часу свого головування в ОДА Сергій Осачук лише 6 грудня в День Збройних сил України спільно з громадськістю відкривав на Центральній площі Чернівців Дзвін пам’яті біля Стелли Героїв. Практично всі інші заходи до пам’ятних дат української історії та культури за ініціативи громадськості (до Дня Соборності України, День пам’яті Героїв Крут, Дня пам’яті Героїв Небесної Сотні, Шевченківські дні, День Добровольця) Голова ОДА не лише ігнорував, але і блокував участь в цих заходах виконавчої влади зі сторони посадовців ОДА. Такими діями Голова ОДА дистанціював себе від громадськості та депутатів.

На жаль, Голова ОДА багато що не ініціював, ігнорував і відмовлявся робити на неодноразові звернення, в тому числі й депутатів фракції ВО «Свобода» в Чернівецькій області, а загалом лише займався інформуванням через відеозвернення мешканців області про стан інфікування на коронавірус, і очікував на допомогу та підтримку від держави, ОПУ та меценатів і спонсорів.

Вся ця «діяльність» Голови ОДА за трохи більше ніж пів року дуже негативно впливає на процеси життєзабезпечення Чернівецької області, створює величезну масу протистоянь та протидію в громадах, зі сторони різних структур, організацій, окремих лідерів думок, громадських організацій та політичних сил. 
 

 Купити квартиру в Чернівцях
Більше новин по темі:
Не пропускайте важливих новин!
Увімкніть сповіщення, та отримуйте новини моментально після публікації