Децентралізація на Сокирянщині: яка ситуація на сьогоднішній день?
Ситуація, що складається навколо адміністративної реформи в Сокирянському районі вже давно і всім відома. Керівництво Сокирянського району вже неодноразово намагалося внести зміни до перспективного плану і дооб'єднати до Сокирянської ОТГ всі населені пункти району не звертаючи уваги на те, що в Сокирянському районі вже є дві створені об'єднані громади Сокирянська і Вашківецька, та юридично створена Новодністровська. Саме нещодавно прийнятий Закон України №6466, який знімає всі перешкоди для створення Новодністровської ОТГ і викликав бурхливу реакціію на сесії Сокирянської районної ради.
Та чи відповідає дійсності інформація, яка активно поширюється керівництвом Сокирянського району, ми намагалися дізнатися у експертному середовищі, органах виконавчої влади та громадських і політичних діячів.
Ольга Чепель - Експерт з правових питань Регіонального офісу з питань впровадження реформ у сфері місцевого самоврядування, децентралізації повноважень органів виконавчої влади, проекту USAІD «Пульс»
Закон 6466 чітко передбачає проходження процедури приєднання, а не злиття ст.3'Прикінцевих положень закону 6466. Також організаційну та інформаційну підтримку і не більше здійснюють на місцях виключно райдежадміністрації, райради не мають відношення до процесів приєднання чи об'єднання ч.2 Ст. 9 Закону про ОТГ. При приєднанні село залишається у складі міської ОТГ з сільським населенням, всі довідки будуть як і раніше видаватися в селах тільки це буде робити колишній голова , як в.о. старости, а сільські депутати припиняють повноваження після приєднання
Прийняття Закону № 6466, передбачає можливість для міст обласного значення на формування громад навколо них за спрощеною процедурою, тобто шляхом процедури приєднання, а не об’єднання. В той же час цей закон не вилучає з-під дії Закону « 157 «Про добровільне об’єднання територіальних громад» міста обласного значення, а це означає, що на них розповсюджуються повністю всі норми вищезгаданого Закону, а саме:
Відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону № 157, добровільне об’єднання територіальних громад не призводить до зміни статусу населених пунктів як сільської чи міської місцевості.
Це означає, що статус населених пунктів не змінюється, а об’єднана громада формується на тих самих принципах, що і у випадку будь-якого іншого формату об’єднання. Тобто в майбутній Новодністровській громаді населені пункти будуть називатися: село Ломачинці Новодністровської ОТГ, село Білоусівка Новодністровської ОТГ тощо. Ніяких «вулиць Ломачинецьких» не може бути.
Ч. 2 та 3 ст. 83 Закону 157 передбачає, що припинення сільської ради, яка приєднується, як юридичної особи відбувається через реорганізацію шляхом приєднання до міської ради адміністративного центру. В жодному разі не відбувається ліквідація такої сільської ради, оскільки є правонаступник, до якого переходять всі права та зобов’язання.
П. 4 ч. 1 ст. 83 сільський, селищний голова територіальної громади, що приєдналася до об’єднаної територіальної громади, виконує обов’язки старости відповідно до закону на період повноважень ради об’єднаної територіальної громади поточного скликання.
Дана норма надає додаткові гарантії сільським головам територіальних громад, які приєднуються, оскільки рада об’єднаної громади не має можливості призначити перші вибори старости, а обиратися староста буде на наступних, чергових виборах.
Ігор Баб'юк - Директор ГО «Буковинський центр виборчих технологій»
Фактично закон про добровільне об'єднання чітко трактує збереження сіл в межах об'єднаної громади з усіма правами, власною символікою, традиціями та культурою. Тож слова про вулиці і мікрорайони є нісенітницею. Як і в будь якій іншій об'єднанній громаді, в селах зберігаються посади старости, що представляють інтереси сіл.
Тарас Прокоп - Радник з питань децентралізації
Під час сесії, голова Сокирянської районної ради абсолютно неправильно трактував ЗУ “Про добровільне об’єднання територіальних громад”. За його словами, після створення ОТГ або приєднання до вже існуючої громади село втрачає свою ідентичність та стане просто вулицею ОТГ. Це не відповідає дійсності, оскільки законодавством не передбачено ліквідації ні назви населеного пункту, ні зміни його статусу.
Василь Равлик - Голова Сокирянської об'єднаної територіальної громади
Процес децентралізації не зупинити, хоча як би не старалися окремі "князьки" у Сокирянському районі, використовуючи при цьому набрудніші методи і технології. А що ще гірше - маніпулюючи свідомістю громадян. На жаль, під вплив цих місцевих псевдореформаторів піддалися і окремі сільські голови. Їм байдуже, що жителі громад , які їм довірили владу втратили і продовжують втрачати досить серйозні фінансові ресурси, а села не мають можливості по - справжньому розвиватися.
Ігор Нажига - депутат Сокирянської районної ради
Особисто для мене, такі заяви посадових осіб Сокирянської районної ради та Сокирянської районної державної адміністрації були цілком очікуваними. Адже ми всі чудово пам'ятаємо перебіг подій і ті перепони, які штучно створювалися районною владою на шляху створення Новодністровської об'єднаної територіальної громади.
-
Зарплата в чиновників Чернівецької ОВА - майже 19 тисяч гривень: найбільше отримують працівники Київської адміністрації
-
На Буковині будуватимуть житло та шукатимуть роботу переселенцям: реалізовують міжнародну програму
-
На Буковину в з-під російських бомб евакуювали 23 жителів з Великописарівської громади Сумщини — 10 дорослих та 13 дітей
-
Як зробити якісний ремонт без грошей із бюджету: голова облради Бойко розповів про реконструкцію в дитячій лікарні
-
Запаранюк за рік роботи головою ОВА заробив менше, ніж за пів року в "Ощадбанку": опублікував нову декларацію про доходи
-
У Чернівецькому обласному госпіталі ветеранів війни триває ремонт приміщення, де розмістять реабілітаційний центр «Recovery» з відновлення здоров’я пораненим захисникам і захисницям